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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

강태묵 (국민대학교, 國民大學校 自動車工學專門大學院)

지도교수
장시열
발행연도
2013
저작권
국민대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

이용수1

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이 논문의 연구 히스토리 (5)

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This paper investigates basic dynamic behaviors of asymmetric roller traction drive type CVT. Asymmetric roller traction drive Type CVT consists of the input asymmetric roller and the output asymmetric roller and the ring. The ring transfers the torque from the input asymmetric roller to the output asymmetric roller. Shifting is operated by ring steering angle. By changing the position of the ring the transmission ratio changes. Transmission ratio depends on asymmetric roller geometry. Slip[%] is important for driving efficiency and durability at contact area. Shifting stability and driving efficiency is change by guide roller location.

목차

Nomenclature ⅰ
List of Tables ⅲ
List of Figures ⅳ
List of Photos ⅵ
국문요약 ⅶ
Ⅰ. 서론 1
1.1 연구 배경 1
1.2 연구 목적 2
Ⅱ. 변속시스템의 기구학적 해석 3
2.1 대상모델 3
2.2 기본구조 7
2.2.1 전체변속시스템 7
2.2.2 변속부분 8
2.3 구동원리 10
2.3.1 구동원리의 지배방정식 11
2.3.2 Clamping System 15
2.3.3 Slip의 중요성 17
2.4 변속원리 21
2.4.1 변속비 정의 21
2.4.2 변속속도 22
2.5 해석모델의 실제제원 24
Ⅲ. 유한요소해석 25
3.1 Slip[%]에 따른 구동효율 26
3.1.1 기하학적인 조건 26
3.1.2 구성요소에 대한 입력조건26
3.2 가이드롤러 위치 최적화 30
3.2.1 기하학적인 조건 30
3.2.2 구성요소에 대한 입력조건 32
3.3 변속속도 34
3.3.1 변속기의 기하학적인 조건 34
3.3.2 구성요소에 대한 입력조건 36
Ⅳ. 결과 39
4.1 지배방정식을 통한 해석 39
4.1.1 변속비 39
4.2.2 변속속도 40
4.2 유한요소해석을 통한 해석 41
4.2.1 Slip[%]에 따른 구동효율 결과 41
4.2.2 가이드롤러 위치 최적화 결과 43
4.2.3 변속속도 결과 46
Ⅴ. 결론 48
References 50
Abstract 51

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