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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

LI JINGHUA (금오공과대학교, 금오공과대학교 대학원)

지도교수
최성대
발행연도
2013
저작권
금오공과대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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The stress state acting on the mechanical parts and structures is generally mixed stress. This complex stress state subjected to changes in the environment will produce many types of composite state. Car runs on a different road conditions automotive parts will be combined stress state. In the x direction and the y direction, get by a different amplitude and frequency of the fatigue load. However, the load amplitude for Mode I and Mode II in 2-axis fatigue test is limited by constant ratio, and the load frequency is always be same for any mode. In this paper, the variation of the load frequency for mode II is verified how that affect to the behavior of fatigue crack propagation under Mixed mode.

목차

목 차
제 1 장 서 론 1
1.1 연구배경 및 목적 1
1.2 혼합모드 피로시험 연구 동향 2
제 2 장 이론적 배경 4
2.1 변형과 파괴의 특징 4
2.1.1 소성변형의 모습 4
2.1.2 파괴 형태 6
2.2 피로균열의 발생과 진전 8
2.3 혼합모드의 응력확대계수 12
2.4 피로균열진전속도 18
제 3 장 실험방법 22
3.1 시험편 22
3.2 피로예비균열 24
3.3 2축 피로시험기 및 Choi JIG 25
3.4 혼합모드의 피로균열진전시험 조건 27
제 4 장 실험 결과 및 고찰 28
4.1 혼합모드의 하중주파수비율에 따른 피로균열진전 특성 28
4.2 혼합모드의 피로파면에 의한 하중주파수비율 영향 분석 32
제 5 장 결론 39
[참고 문헌] 40

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