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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

이은숙 (부경대학교, 부경대학교 대학원)

지도교수
박만곤
발행연도
2014
저작권
부경대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

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This research enables the user to have access to the desired service which is on the multiplatform display device by establishment customized Digital Signage System using the SaaS method. This system is significantly favorable due to the following points: the expandibility and portability is outstanding compared with the existing signage system, establishment expenses may be reduced because the platform can be established in various configurations independently, maintenance and management, and the strong point of the system is that costs can be reduced due to the fact that the electric power can be controlled according to environmental situations. The manager''s contents production environment is also simple and various contents can be provided by analyzing the requests of users for effectivity, emerging from the simple streaming service without initial establishment costs and installation costs for infrastructures deriving from web services. Various researches should be conducted simultaneously such as researches on automatic pattern recognition technologies which recognizes the sex, age, location among other data of the user and various methods of image processing for the production of contents to elaborate lively contents to provide diverse experience and enjoyable configurations for the future generation. This can be made possible if the Government and relevant organizations endeavor to apply necessary technical factors and solve the existing problems by supporting policies and systems which allow the cooperation and development of different areas and not only one area such as HW, SW, network, contents, etc. and with this the potential of the Digital Signage which is called the fourth media industry will become boundless.

목차

목 차
I. 서 론 1
1.1 연구의 배경 및 필요성 1
1.2. 연구의 목적 및 기대효과 3
Ⅱ. 관련 연구 7
2.1 디지털 사이니지에 관한 고찰 7
2.1.1 디지털 사이니지의 개념 7
2.1.2 디지털 사이니지의 특징 9
2.1.3 디지털 사이니지의 활용사례 11
2.2 디지털 사이니지 시스템 구축 관련 기술 22
2.2.1 클라우드 기술 24
2.2.2 콘텐츠 포맷기술 28
2.2.3 콘텐츠 관리 기술 28
2.2.4 콘텐츠 전송 및 분배 기술 29
2.2.5 단말 기술 30
2.3 디지털 사이니지 산업의 동향과 관련연구
2.3.1 국내 관련기술 동향 31
2.3.2 국외 관련기술 동향 34
2.3.3 국내·외 시장 동향 36
Ⅲ. 디지털 사이니지 시스템의 설계 40
3.1 시스템개발의 목표 및 내용 40
3.1.1 시스템 개발 목표 40
3.1.2 시스템 개발 내용 41
3.2 시스템개발의 분석 및 설계 47
Ⅳ. 디지털 사이니지 시스템의 구현 53
4.1 서버 모듈 구현 55
4.1.1 서버 : 그룹관리 모듈 56
4.1.2 서버 : 클라이언트 관리 모듈 58
4.1.3 서버 : 콘텐츠 관리 모듈 61
4.1.4 서버 : 스케줄 편성 관리 모듈 63
4.1.5 서버 : 스케줄 배포 관리 모듈 65
4.1.6 서버 : 원격관리 모듈 67
4.1.7 서버 : 미리보기 기능 모듈 68
4.2 클라이언트 모듈 구현 70
4.2.1 클라이언트: 서버통신 모듈 70
4.2.2 클라이언트 : 그린 IT 관리 통신 모듈 73
4.2.3 클라이언트: 모니터 장비 제어 모듈 75
4.2.4 클라이언트 : 콘텐츠 다운로드 모듈 77
4.2.5 클라이언트 : 플레이어 모듈 78
4.3. 그린 IT 관리 모듈 구현 79
4.3.1 온도·습도 센서 모듈 79
4.3.2 조도 센서 모듈 80
4.3.3 동작감지 센서 모듈 81
4.3.4 DSP 통합보드 82
Ⅴ. 평가 결과 및 분석 83
5.1 신뢰성 평가 83
5.2 사용편이성 평가 86
5.3 효율성 평가 87
5.4 에너지 절감 기능 평가 88
5.5 기타 시스템 검증 90
5.5.1 응답시간 측정 90
5.5.2 멀티 플랫폼 단말기 적용 수 94
5.5.3 클라이언트·서버 개발 96
5.5.4 Log 모듈개발 98
Ⅵ. 결론 99
참고문헌 105

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