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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

권재현 (경북대학교, 경북대학교 대학원)

지도교수
김태균
발행연도
2015
저작권
경북대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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This study investigates the effect of organic certification of apples on consumer preference in China as a way to support the expanded export of Korean apples to China. A choice experiment was designed to analyze the apple consumption in China. A total of 298 Chinese consumers answered the survey, and multinomial logit models were used to analyze the results. Organic certification was identified as an important determinant of consumer preference for apples in China, affecting both the evaluation and choice of country of origin. The results also indicated that Korean organic certification significantly increased the probability of Chinese consumers choosing Korean apples. Thus, organic certification by the Korean government should be strengthened to promote apple exports to China, plus the results of this study may provide useful information to promote agricultural product exports and improve the organic certification system.

목차

Ⅰ. 서 론 1
1. 연구의 필요성 1
2. 연구의 목적 2
3. 선행연구 3
Ⅱ. 한?중?일 인증제도 현황 5
1. 한국 5
2. 중국 6
3. 일본 9
Ⅲ. 추정방법 11
1. 이론적 모형 및 분석방법 11
2. 조사설계 13
3. 자료수집 15
Ⅳ. 소비자 인식조사 및 추정결과 18
1. 소비자 인식조사 결과 18
2. 추정결과 31
Ⅴ. 요약 및 결론 35

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