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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

김병주 (부산대학교, 부산대학교 대학원)

지도교수
김갑환
발행연도
2015
저작권
부산대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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Rehandling problems that occur during the delivery of inbound containers from container terminals have been regarded as a major factor that increases the total operating costs of the terminals. The delivery times of inbound containers cannot be easily predicted due to uncertainty in the deliveries by trucks, which later causes the occurrence of many rehandling operations. This study shows how the average number of rehandles can be minimized by utilizing the probability distribution function of container groups and the planned truck arrived information while determining the storage locations of inbound containers, which are discharged from the vessel. In order to derive the functions of container groups, their previous data are analyzed, and important attributes, which affect their storage times are identified, then later used as input to find a suitable probability distribution. Using the probability density function, the container storage location method is proposed, which considers the remaining dwell times of containers in the yard.

목차

제 1장 서론 1
1.1 연구의 필요성 및 목적 1
1.2 기존연구 및 차별성 5
1.3 연구개요 9
제 2장 수입컨테이너 장치장 체류시간의 특성분석 11
2.1 트럭도착 예정정보를 이용한 장치장 체류시간분포 분석 11
2.2 수입컨테이너 장치장 체류시간의 특성인자 발굴 16
제 3장 컨테이너 장치위치 결정방법 20
3.1 기존 컨테이너 터미널에서의 장치위치 결정방법 20
3.2 트럭 도착 예정정보를 고려한 장치위치 결정방법 23
3.3 잔여 장치시간의 확률분포를 고려한 장치위치 결정방법 27
제 4장 성능평가 37
4.1 실험환경 37
4.2 시뮬레이션에 의한 규칙의 평가 39
제5장 결론 49
참고 문헌 51
Abstract 55

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