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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

홍성욱 (대구가톨릭대학교, 대구가톨릭대학교 대학원)

지도교수
김재은
발행연도
2016
저작권
대구가톨릭대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

이용수9

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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To optimize the locations of hard points of a vehicle suspension, an approximate meta model-based multi-objective optimization was presented in this work. In addition to screening out insignificant design variables based on their calculated contributions using the design of experiment as in the previous work, the selection of significant design variables and objective functions as well were supplemented by performing each single objective optimization, where the number of design variables is increased by one per one complete optimization in the order of less significance. After an approximate meta models either with a simple quadratic response surface method, Kriging, or radial basis functions using the selected design variables and objective functions, an evolutionary algorithm is applied to each model and the respective results of multi-objective optimization are compared.

목차

Ⅰ. 서 론 1
Ⅱ. 본 론 2
1. 목적함수 및 설계변수 선정 2
1.1 해석 및 설계 대상모델 설계인자파악 2
1.2 실험계획법 기반 유의 설계인자 파악 2
1.2.1 실험계획법 4
1.2.2 교호작용 4
1.2.3 Taguchi 실험계획법 7
1.3 단일목적함수 최적화 기반 설계 인자 선정 8
2. 근사모델 10
2.1 근사모델의 종류 10
2.1.1 Response Surface Method Model 12
2.1.2 Kriging Model 14
2.1.3 Radial Basis Function Model 16
2.2 실험계획법을 이용한 근사모델 생성 19
3. 다목적 최적화 비교 24
3.1 최적화 알고리즘을 이용한 다목적 최적화 비교 24
3.2 Pareto Curve 26
Ⅲ. 결 론 49
Ⅳ. 참고문헌 50

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