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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

황현석 (경상대학교, 경상대학교 대학원)

지도교수
전만수
발행연도
2017
저작권
경상대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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In this study, a chevron defect occurring in a 4-stage open cold extrusion process
is predicted by finite element methods with theory of ductile fracture and compared
with experiments. The material is identified using a tensile test based material
identification technique which gives fracture information as well as flow stress at
large strain. Normalized Cockcroft-Latham damage model is mainly employed but the
other damage models are also investigated. A great difference between the predictions
and experiments of the crack is observed, which involves narrower width and higher
maximum height of the crack, revealing the limitation of the approach based on the
conventional theory of ductile fracture. Based on the observation and the related
criticism, the direction of a new approach of predicting the chevron crack occurring
in the process tested is proposed, indicating that either the critical damage should not
be a fixed material constant or the conventional fracture theory should be mixed with
the effect of embrittlement due to accumulative plastic deformation and that the
duration of crack generation and plastic deformation should be reduced.

목차

Ⅰ. 서론 1
1.1 연구배경 및 목적 1
1.2 기존 연구 2
Ⅱ. 이론적 배경 7
2.1 유한요소해석 문제의 수식화 7
2.2 연성파괴 이론에 관한 고찰 12
Ⅲ. 셰브론 크랙의 발생 원인 분석 14
3.1 연구 대상 문제의 정의 14
3.2 기존 연성파괴에 근거한 셰브론 결함의 예측 23
3.3 수정된 연성파괴이론 27
Ⅳ. 결 론 31
Ⅴ. 참 고 문 헌 32

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