메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

임병묵 (충북대학교, 충북대학교 대학원)

지도교수
류관희
발행연도
2017
저작권
충북대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

이용수0

표지
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The 3D technology is the interesting topic for study include integral image technique. Various techniques for generating 3D images have been proposed by using Kinect devices which are used to obtain the color image and depth image from real world. Since the depth image resolution have been restricted, it is difficult to generate the high resolution elemental images to be better than existing elemental images and the area of the camera which represented by using Kinect is also limited.
Thus in order to improve the resolution of the elemental image, in this paper we propose a method for generating higher resolution elemental images through stitching of two color and depth images which captured from two Kinect devices. Respectively, first step is getting the input images, second step is image stitching by using those input images, third step is expansion and transform of depth image, and last step is generating of elemental image.
We observed that our proposed method will be generated high-resolution elemental image rather than the generating by using single Kinect.

목차

Ⅰ. 서 론 1
1. 연구의 배경 2
2. 연구의 필요성 4
3. 연구의 목표 7
Ⅱ. 이미지 스티칭을 이용한 고해상도 요소영상 생성 8
1. 집적영상 요소영상 생성 연구 9
2. 이미지 스티칭을 적용한 확장된 영상 생성 기법 13
3. GPU 병렬처리 기반의 요소영상 생성 21
Ⅲ. 시스템 구현 환경 및 실험 결과 24
1. 시스템 구현 환경 24
2. 생성한 요소영상에 대한 결과 비교 25
Ⅳ. 결 론 29
참고문헌 30
참고사이트 33

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0