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논문 기본 정보

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학위논문
저자정보

김형진 (경상대학교, 경상대학교 융합과학기술대학원)

지도교수
류성기
발행연도
2019
저작권
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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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In this paper, the gears of hydraulic winch accelerators are designed to be applied to pipelines. Since it is not designed and manufactured in Korea and is dependent on imports, it was researched to obtain an alternative import effect. The conditions to be satisfied in the design were based on the performance of the imported products applied to the vehicle and the typical performance requirements were set as follows. First, rotate the moderator smoothly when it is driven forwards and backwards. Second, when applying external wire rope, the pulling force of the hydraulic winch shall be greater than 8 tons. Third, the efficiency of the machine shall be 85% or more when the hydraulic winch is operated. To satisfy the requirements of the design, five test winches were designed and manufactured using the deceleration rate of 1:22.485. The dimensions of the manufactured gears were assembled after measurement and tested for performance by producing a test device similar to the actual conditions applied with the hydraulic winch to verify compliance with the design conditions. The results of the test were satisfactory for all abnormalities, traction and mechanical efficiency of the intended operation. Hopefully, this will lead to an alternative import effect.

목차

제 1 장 서 론 1
1.1 연구배경 1
1.2 국내외 연구동향 2
1.3 연구목적 3
제 2 장 유성기어 감속기 이론 및 설계 4
2.1 다단 유성감속기 이론 4
2.2 감속기 기어트레인 컨셉 설계 4
2.3 내치차 기어, 선기어 및 유성기어 설계 8
제 3 장 다단 유성기어 감속기 기어 제작 11
3.1 재질설정 11
3.2 주요 구성품 제작 16
제 4 장 시험 결과 및 고찰 20
4.1 시험기어의 측정결과 및 고찰 20
4.2 성능시험 결과 및 고찰 38
제 5 장 결론 45
참고 문헌 46

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