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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

정호연 (부경대학교, 부경대학교 대학원)

지도교수
김부일
발행연도
2020
저작권
부경대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

이용수1

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이 논문의 연구 히스토리 (3)

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The smaller the noise radiated from vessels and submarines underwater, the less likely it is that enemy troops can detect it, which helps to improve the survivability and mission capability of crews. Korean Navy thoroughly manages the Structure-borne noise level as one of the special performance evaluation items to reduce the underwater radiation noise before loading the equipment. The evaluation is performed at the manufacturing site or in an anechoic chamber, depending on the allowable criterion under horizontal support condition. However, the pre-installation evaluation method does not take into account the influence of angular conditions during rolling, pitching, and submerging of vessels and may differ from the noise levels during the actual operation of ships and submarines.
This study tested and analyzed the influence of a vessel''s inclination angle on the Structure-borne noise in electric motor. The results showed no major frequency shift and confirmed that the Structure-borne noise in the rotational frequency component increased as the inclination angle increased. They are the factors to consider during the design, evaluation, and operation of a vessel.

목차

1. 서론 1
1.1. 연구 배경 및 필요성 2
1.2. 연구 목적 및 연구 범위 3
2. 함정 탑재장비의 특수성능 평가 5
2.1. 수중방사소음 스펙트럼 레벨 6
2.2. 공기전달음 7
2.3. 고체전달음 10
2.4. 진동 시험 12
3. 전동기 사용 고체전달음 모의시험 평가 14
3.1. 함정의 경사 상태에 따른 고체전달음 평가 방안 14
3.2. 전동기 모의시험 장비 선정 및 구성 16
3.3. 경사 각도에 따른 진동 측정 18
3.4. 경사 각도에 따른 고체전달음 측정 19
4. 실험 결과 분석 및 고찰 21
4.1. 경사 상태의 진동 특성 분석 21
4.2. 경사 상태의 고체전달음 특성 분석 25
5. 결론 35
참고문헌 37

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