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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

김륜경 (경상국립대학교, 경상국립대학교 융합과학기술대학원)

지도교수
이상천
발행연도
2023
저작권
경상국립대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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Multi-copter of UAV was initially developed as strategic technology in the only military field, but it is developing into an industrial field with a wide range of applications in the civil sector based on the development and convergence of aviation technology and information and communication technology.
Currently, the degree of utilization of multi-copter is increasing in various industries for the purpose of performing classic tactical missions, logisticstransportation, farm management, Internet supply, video filming, weather management, life-saving, etc, and active technology development responding to market demand. Existing commercial Multi-copter mainly use an electric energy propulsion system consisting of an electric battery and a BLDC(BrushLess Direct Current) motor.
It is the limitations for usage in the flying time (up to 20 min.) and payload (less than 20kg).
This study aims to overcome these limitations and expand the commercialization of engine-powered multi-copter of UAV in various industries in the future.

목차

제1장 서론 1
1.1 연구배경 1
1.2 연구목적 3
제2장 시험 엔진 개발 5
2.1 엔진 추진체 5
2.2 엔진 블레이드와 허브 8
2.3 제어시스템 12
제3장 성능시험 14
3.1 구조해석 14
3.2 시험방법 20
3.3 시험 결과 23
제4장 결론 26
References 27
감사의 글 29

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