메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국경영과학회 한국경영과학회지 한국경영과학회지 제29권 제1호
발행연도
2004.3
수록면
127 - 146 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
While 'Computer self-efficacy' is widely studied on the social science field with regard to the training effectiveness, little research has focused on clarifying the role of 'needs' in relation to self-efficacy and outcome expectations. In this regard, this study investigated the effects of 'needs to learn computer skills,' extending the social cognitive theory. A survey instrument was adopted and modified from previous studies to measure behavioral modeling, prior experience, perceived computer self-efficacy, perceived needs to learn computer skills and outcome expectations. A total of 209 practitioners were surveyed in this study. As a result, most part of the social cognitive theory was again proven to be effective, and the 'needs to learn computer skills' was proven to be significant as a moderating variable between computer self-efficacy and outcome expectations. Implications of the research were discussed, and further studies were suggested at the end.

목차

Abstract

1. 서론

2. 연구 모형 및 가설

3. 연구 설계

4. 결과 및 분석

5. 토의 및 결론

부록

참고문헌

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-325-013787541