메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper introduces a method to predict the effect of loading speed of high tensile steel materials of automobiles. The method is based on the lethargy coefficient concept and dynamic/impact failure characteristics by the tensile test. The lethargy coefficient is obtained from the simple tensile test such as failure time and stresses at fracture. These factors not only affect the static strength but also have a great influence on the fatigue of the joint and the adjacent structures.
The purpose of this paper is presented a rational method of predicting dynamic/impact tensile tests on high tensile steel materials widely used for structural material of automobiles. It is known that the ultimate strength is related with the loading speed and the lethargy coefficient from the tensile test. Then this is strength used to analyze the failure life prediction of mechanical system by virtue of its material fracture. The dynamic/impact tensile strength analysis is performed to evaluate the life parameters due to loading speed with a numerical example using the proposed method. Also the evaluation of the dynamic/impact effect on the material tensile strength characteristics is compared with the result of existing equation to verify the composed method.

목차

ABSTRACT

Nomenclature

Subscripts

1.서론

2.이론적 배경

3.극한강도의 특성식

4.고찰

5.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-013984405