메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 International journal of automotive technology International journal of automotive technology Vol.4 No.1
발행연도
2003.3
수록면
41 - 45 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The 42V Mild Hybrid System has been released into market by Toyota for the first time in the world in 2001. The set-up employs an inverter unit to control the motor/generator (MG) electronically. The driving system called such as Toyota Mild Hybrid System (TMHS) has additional new functions to conventional internal combustion engines. When stopping vehicle, the engine stops promptly. When starting vehicle. by releasing the brake pedal MG starts the vehicle at the same time (EV-driving mode). When stepping on the accelerator pedal. or after a given period of time the engine firing occurs and the engine-driving mode starts. When running by motor. the power is supplied to the motor from 36V battery through the inverter. High outputs and instant responses are required for Inverter. At the same time. the compact volume is required to fit into the limited space of the engine room. The compact size and high output are also required to Power Capacitor used for this inverter. The power capacitors has been newly developed. shaped in "flat" type. suitably for the inverter. The points of developments on inverter and power capacitor are described in this paper

목차

ABSTRACT

1.TOYOTA MILD HYBRID SYSTEM

2.SYSTEM CONFIGURATION

3.INVERTER UNIT

4.DEVELOPMENT OF POWER CAPACITOR

5.CONCLUSION

REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-013997282