메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 오토저널 자동차공학회지 제5권 제1호
발행연도
1983.3
수록면
89 - 93 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper describes on experimental investigation into the heat di ssipation of Diesel engine, placing emphasis on the variations of compression ratio and cooling water temperature.
The engine used for this test was a vertical single-cylinder four-cycle type, having a dircct injection.
Engine performance and heat transfer rates was tested under the compression ratio 14.3 and 17.4.
In this study, the results showed that output and transfer rates of engine decrease in accor dance with the decrease of compression ratio.
The effect of cooling water temperature and injection delay of fuel on thc heat dissipation brings about the decrease of heat transfer rates from cylinder to cooling water.

목차

Abstract

1.序論

2.實驗裝置 및 實驗方法

3.實驗結果 및 考察

4.結論

參考文獻

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014071867