메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1992년 춘계학술대회논문집
발행연도
1992.6
수록면
358 - 363 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Various joining methods were studied to choose a suitable
method of joining aluminum alloy sheets for autobody, In this
study, aluminum alloy sheets were joined by several methods such as resistance spot welding, laser welding mechanical
clinching and ultrasonic welding. It was found that the shear
tension force at the fracture was highest in the case of laser welded specimen. The mechnical clinching was found to be the
most economic process and a powerful tool for joining different
materials (for example, aluminum and steel) over other
methods. Laser and resistance spot weldings were superior in the
proditivity point of view. Therefore, the combined application of several joining methods seems to be a effective way of joining aluminum alloy body-parts than that of a single method.

목차

Abstract

1.서론

2.시편의 종류

3.결정립 조직(Grain Structure)

4.집합 조직

5.저항 점용점(Resistance Spot Welding)

6.레이저 용접(Laser Welding)

7.기계적 클린칭(Mechanical Clinching)

8.초음파 접합( Ultrasonic Welding)

9.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014103091