메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1994년 추계학술대회논문집 2호
발행연도
1994.11
수록면
432 - 437 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
AI₂O₃-SiO₂-ZrO₂short fiber reinforced aluminium matrix composites have been produced by squeeze casting. The specimens were evaluated as a function of various mechanical and phisical properties such as hardness and compressive stress, thermal expansion coefficient, and wear resistance. The results were compared those of conventional cast iron(FC25). The characteristics of short fiber in the preform also have been investigated via micro analyzing technique. AI₂O₃-SiO₂-ZrO₂system showed an excellent wear resistence which is the most important characteristic, and is expected to replace cast iron to improve weight and engine performance. Crankshaft damper pulley hub has been produced using AI₂O₃-SiO₂-ZrO₂ short fiber reinforced aluminium matrix composite. Bolt axial tension relaxationand thermal cyclic test were performed. The products developed descrived above provide a hub weight reduction of approximately 60% and a crankshaft damper pulley weight reduction of approximately 20%.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.Damper Pulley Hub 제조 및 실험

3.Damper Pulley Hub 제조 평가 결과

4.결론

Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014108172