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한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1995년 추계학술대회논문집 1호
발행연도
1995.11
수록면
384 - 389 (6page)

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An intermediate processor has been developed to enable flexible body vehicle dynamic analysis by interfacing between a commercial finite element program ANSYS and a vehicle dynamics program AUTODYN7. The program carries out inertia relief computation for the static correction mode and diagonalizes consistent mass matrix in order to provide lumped mass entries and lumped rotary inertia entries to the flexible body equations of motion. Using DADS IP program, the developed program has been verified. The capabilities of the program have been proved by the DADS Jeep simulation.

목차

Abstract

1.서론

2.모우드 좌표를 이용한 유연차량 운동 방정식

3.변형 모우드 선택

4.관성행렬의 계산

5.중간 처리기의 구조

6.군용지프의 해석

7.결론 및 연구 계획

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