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한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1996년 추계학술대회논문집 1호
발행연도
1996.11
수록면
343 - 349 (7page)

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With the study for identifying the transmission characteristics of vibration and noise generated by operating engine system of a car, recently many engineers have studied actively for the reduction of vibration and noise inducing uncomportability to the user. [n this study, output noise was analyzed by multi-dimensional spectral analysis and vector analysis method. The multi-dimensional analysis method is very effective in case of identification of primary source. but this mehod has little effect on suggestion for interior noise reduction. For compensatition for this. vector synthesis method was used to obtain effective method for interior noise reduction. after identifying primary source for output noise.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.다차원 해석법과 벡터합성법의 이론

3.차실소음의 해석 및 저감을 위한 실차 실험

4.다차원 해석법에 의한 문제 입력의 규명

5.벡터합성법에 의한 입력변경 시뮬레이션 및 영향도 해석

6.결론

후 기

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