메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1998년 추계학술대회논문집 2호
발행연도
1998.11
수록면
594 - 599 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to develop a new element removal method for ESO (Evolutionary Structural Optimization) which is one of topology optimization methods. In case of ESO the element removal ratio was fixed throughout topology optimization by 1 or 2%. As a result it has no flexibility for various types of structures and thus the rate of convergence might not be efficient. Also the results of topology optimization were obtained differently due to the element removal ratio. In this paper, a new element removal method was developed by adding and removing elements bi-directionally. Then it was applied to a short cantilever, a bracket and a vertical cantilever with overall stiffness constraints. From the results, it was verified that the rate of convergence was very improved and the optimal designed structures was obtained very similar to the results of ESO with the fixed element removal ratio of \%.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.ESO법^⑶

3.양방향 요소 제거법

4.개선된 요소 제거법의 적용

5.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014121806