메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 학술강연 초록집 한국자동차공학회 1995년 학술강연초록집(차체)
발행연도
1995.5
수록면
26 - 38 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
High level of tractor noise may reduce operator's work: performance and cause a hearing problem. This study was carried out to investigate the cab noise of a selected agricultural tractor. The noise level was measured and analyzed in terms of sound pressure and intensity. It was known from the results that a structure-borne noise was transmitted from the feet-rest and rear floor panel of the cab. The air-borne noise mainly induced by the engine was transmitted into the operator's position through the small openings of the cab structures in the operators lower front area.
Following the results of the analysis, two passive noise control measures of the sound insulation an absorption. were made in order to reduce the noise level of the cab. These measures of noise control reduced the total noise level by 6.2dB(A) at the operator position inside the cab.
In order to further reduce the cab noise, particularly, of frequencies lower than 630Hz, stiffness and damping of the floor panel should be enforced. It was also suggested that a
proper suspension for the cab mounting is necessary to reduce the structure-born noises.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.연구사

3.소음 측정

4.소음 분석

5.소음 감소

6.차음 및 흡음 효과

7.요약 및 결론

참고 문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014128552