메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 Symposium 한국자동차공학회 2001년 심포지움(PROCEEDINGS OF BUSAN ENGINE INTERNATIONAL)
발행연도
2001.12
수록면
227 - 231 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
It is well known that unburned hydrocarbons are abundantly emitted into the atmosphere at cold start in SI engine. Many nations tend to enforce regulations of emission much more strictly. This study was conducted to develop a system which reduces HC emissions at cold start using the device of temporary storage and recombustion. It is focused upon the first 30 seconds of operation after starting, with the engine and coolant initially at ambient temperature because this period has a major effect on HC emissions, over the FTP cycle. Engine signal simulator is made to simulate the real vehicle's signals and the solenoid valve is used to duty control the supply rate of stored gas with not fall off of engine torque access the map of supply rate of stored gas from 64 K memory chip. The important factors of recombustion mode are engine speed, throttle opening rate and rapid and accurate decision of rich mixture in fuel injection. Also the accurate response of hardware should be carefully considered.

목차

Abstract

1.INTRODUCTION

2.TEST AND DEVELOPMENT DEVICE

3.THE CONFIGURATION OF EGSR SYSTEM

4.CONCLUSION

ACKNOWLEDGEMENT

REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014132290