메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2003년 추계학술대회논문집
발행연도
2003.11
수록면
1,548 - 1,553 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The design of a high speed axial piston pump for hydrostatic transmission systems requires specific understanding
on where and how much its internal frictional and flow losses are generated. In this study, the frictional loss of a bentaxis
type hydraulic piston pump was analyzed in order to find out which design factors influence the mechanical
efficiency most significantly. To this end, the friction coefficients of the sliding components were experimentally
identified by a specially constructed tribometer. Applying them to the three-dimensional dynamic model of the pump
presented by Doh and Hong [1], the friction torques generated by the sliding components such as piston head , bearing
and valve plate were theoretically computed. The accuracy of the computed results was confirmed by the comparison
with the experimentally measured mechanical efficiency. In this paper, it is shown that the viscous friction on the valve
plate and the drive shaft bearing is the primary sources of the frictional losses of the bent-axis type pump, while the
friction forces on the piston contribute to them only slightly.

목차

Abstract

1. 서론

2. 사축식 피스톤의 기본 구조 및 운동학

3. 요소별 마찰 모델 및 마찰 계수의 측정

4. 마찰력 및 마찰손실 해석 결과

5. 결론

후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-550-014181384