메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
전력전자학회 ICPE(ISPE)논문집 1995년 ICPE논문집
발행연도
1995.10
수록면
161 - 166 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper proposes a position control system based on acceleration control. The proposed control system consists of an acceleration controller and a fuzzy variable structure controller(FVSC). In FVSC, its output used to modify the acceleration reference has two parts - one is the equivalent control part and the other is the hitting part - so that the representative point is driven to the sliding surface and remains on the surface no matter where the initial state is. Equivalent control is obtained from the concepts of the sliding mode in Variable Structure Control(VSC) and is determined by only the measurable output not needing of some mathematical model for the plant. Also, the hitting control part is designed by the Fuzzy Logic Controller(FLC), of which control rules are extracted from the concepts of VSC. By applying the proposed method to a DC servo motor system, the experimental results demonstrate that the proposed control system has the performance improvement and the robustness against parameter variations and disturbances.

목차

ABSTRACT

1.INTRODUCTION

2.ANALYSIS OF A DC SERVO MOTOR POSITION CONTROL SYSTEM

3.PROPOSED POSITION CONTROL SYSTEM BASED ON ACCELERATION CONTROL

4.SIMULATIONS

5.EXPERIMENTAL RESULTS

6.CONCLUDING REMARKS

ACKNOWLEDGEMENT

REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-560-014225256