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전력전자학회 전력전자학회 학술대회 논문집 전력전자학회 1997년 학술대회논문집
발행연도
1997.7
수록면
55 - 59 (5page)

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In general, Vector control of synchronous reluctance motor (SynRM) is performed under the assumptions that all the parameters are constant and magnetizing flux saturation and iron loss effect can be negligible. Under these assumptions, however, torque nonlinear characteristic can be a possible performance deterioration when precision torque control is needed and operating speed is high.
This paper proposes the method, in the Synchronous Reluctance Motor (SynRM), which select appropriate stator d,q-axis currents that the influence of iron core loss on the developed torque can be minimized, and shows that the proposed method is comparable to the algorithm which compensates the iron core loss effect.

목차

Abstract

Ⅰ. 서론

Ⅱ. 철손을 포함한 SynRM의 모델링

Ⅲ. 시뮬레이션 결과 및 토크 왜곡

Ⅳ. 토크 왜곡 특성의 정량적 해석

Ⅴ. 간단한 보상 알고리즘을 이용한 토크 특성 개선

Ⅵ. 전류비(??)산정법과 시뮬레이션

Ⅶ. 실험 결과

Ⅷ. 결론

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