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전력전자학회 전력전자학회 학술대회 논문집 전력전자학회 1997년 학술대회논문집
발행연도
1997.7
수록면
309 - 313 (5page)

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The SIV(Static InVerter)of the electric coach mainly consists of GTO type inverter. But, it is the dravback that GTO type inveter must have the complicated driving circuits. Recently, appearing the IGBT of high speed switching frequency, simple driving circuits, relative large capacity, GTO type inverter is changed IGBT type inverter is changed IGBT type inverter. In this paper, IGBT type SIV substituting for the existing GTO type SIV is designed and producted. The experimental results are presented to verify the performance of the designed IGBT type SIV.

목차

Abstract

1. 서론

2. 신경 회로망 제어기

3. DC Link 단의 인버터 1,2의 전압 불평형 해석

4. 인버터 입력단의 콘덴서 전압 불평형 보상

5. 실험 및 결과

6. 결론

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