메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 대한건축학회논문집 - 계획계 제20권 제8호
발행연도
2004.8
수록면
22 - 29 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study has its purpose to establish a model for the use of closed schools as core facility of rural community. The closed
schools would be used for various activities that residents want, just like health care, medical care, welfare, side-job training and
convenience upgrading activities. Japanese cases in this field give us good implications, so that we visited 5 closed schools in
Totsuki-ken and Ibaraki-ken for interviews.
The results of interviews with facility managers are as follows.
(1) For the decision on the usage of facilities, district administration officers, residents, private companies and NPO(Non-Profit
Organization) join the procedure. (2) The usage is focused to enhance elderly welfare, to increase household income, and to
enforce community relationship. There are facilities with mixed usage of various functions.
Because closed schools have symbolic meanings for the community, sufficient discussion with residents is essential for the
decision. And social supports as NPO law and nursing insurance of Japan would be indispensible for the successful
implementation.

목차

Abstract

1.연구의 배경과 목적

2.연구방법

3.문헌고찰

4.사례분석

5.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-014284815