메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 논문집 B권 대한기계학회논문집 B권 제28권 제10호
발행연도
2004.10
수록면
1,172 - 1,177 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The emission control of automobile has been intensified as a part of the countermeasure to decrease air pollution in the world As the cars with an alternative fuel starts to get into the spotlight, the cars with low emission has been introduced and exhaust gas regulation forced ill this country. These days, LPG vehicles, which Infrastructure of fuel was already built up, and CNG vehicles are recognized for alternative fuel cars ill this country. In this study, the constant volume combustion chamber was manufactured and used for experiments to obtain the combustion characteristics of propane mixture The combustion characteristics was analyzed, with the change of supply conditions of propane fuel inside the combustion chamber, the maximum temperature Increase with the initial pressure is going up The burning velocity also seems to have the same characteristic as the temperature However, the heat flux do not change much according to the theoretical correct mixture but It changes With the various initial temperature of the combustion chamber.

목차

Abstract

1. 서론

2. 열유속 및 연소속도 해석

3. 실험방법

4. 결과 및 해석

5. 결론

후기

참고문헌

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-550-014426499