메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국인문사회과학회 현상과인식 현상과인식 통권 84호
발행연도
2002.2
수록면
49 - 66 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This thesis argues that the crisis of public education stems from the negligence of basic education at home. The role of home education is defined in the Bible as such: Home is the place where emotional, spiritual, physical and mental communications among family members take place and is the source of all human interactions. Above all, home is responsible for instructing truth and educating its children.
Five main points of home education listed in the Bible are as follows:
1) Home education must encourage the merits of intellectual activity in the Bible.
2) Home education must teach the use of proper language.
3) Home education must lead our children to avoid the evil and pursue the good.
4) Home education must teach religious piety.
5) Home education must educate modesty, not arrogance.
Through home education, the ancient Israel society described in the Old Testament pursued social security and nourished human resources which the nation needed.

목차

1. 문제제기

2. 성서의 가정

3. 가정의 교육적 기능

4. 교육의 내용

Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-330-014547053