메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Object-Oriented programming is often invited as promoting software reuse. It contributes to reduce not only development time but also the cost of maintenance, simplifying the creation of new systems and of new version of a old systems. For this, programming components class must be designed reusability. There is a set of design techniques that make software components more reusable. Many of these techniques are widely used within the object-oriented programming community but few of them have been written down. In this paper, We present how to implement reusable class and discuss object-oriented development techniques with HOPE (Helpful Object-oriented Programming Environment)

목차

Abstract

1. 서론

2. Object - oriented Programming 특성

3. 객체지향 설계(Object - oriented Design)

4. 객체지향에 의한 재사용 클래스의 설계

5. 결론

[참고문헌]

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-569-017915503