메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국해양공학회 한국해양공학회지 한국해양공학회지 제3권 제1호
발행연도
1989.6
수록면
37 - 48 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, the Tuna Long Liner of 48m suffered from serious damages among rough seas, and its main hull was bent at S.S.5(Square Station No.5)by hogging moment. The ship under consideration was in the full load condition, was carring a large amount of caught fish in the fish - hold. If slamming impact pressure occurs at S.S.7, a large hogging moment may appear between S.S.7 and mid - part. The analysis based on the problem of hydro - elastic interaction shows that this damage is caused by hogging moment due to bottom slamming, although, in the case of conventional ships, slamming causes a large sagging moment in the mid - part. Elastic responses such as the whipping vibration are calculated step by step for the ship idealized as a Timoshenko beam, taking account of slamming impact force, which are determined with respect to instantaneous configurations. It is shown that slamming response gives hogging moment enough for the damage in unlucky condition of waves corresponding to the sea state reported.

목차

Abstract
1. 序論
2. 이론 해석
3. 수치해석
4. 수치계산 결과 및 고찰
5. 結論
參考文獻

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-559-015515032