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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
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저널정보
한국해양공학회 한국해양공학회지 한국해양공학회지 제13권 제4호
발행연도
1999.11
수록면
82 - 97 (16page)

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A deep sea vehicle must be designed to ensure its safety under ultra-high pressure circumstances. If a pressure housing of a deepsea vehicle is collapsed by ultra-high pressure, the deepsea vehicle may be lost.
The objective of this paper is to introduce a design collapse pressure for the deep sea pressure vessel which is composed of one cylinder and two hemispheres. Especially the collapse pressure of hemispherical shell with a hole at top is analyzed by a variational approach (weighted residual method). And for the purpose of design, the safty factor of collapse pressure is presented which is analyzed by interpolation method.

목차

Abstract
1. 서론
2. 무인잠수정의 구조
3. 재료시험 결과
4. 박판 원통의 붕괴압력
5. 표면 중심에 구멍이 있는 반구형 셀(hemispherical shell)의 붕괴압력
6. 붕괴시험 결과
7. 결론
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부록

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