메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제6권 제1호
발행연도
2006.6
수록면
23 - 50 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
There is few research on the effect of interactivity with internet shopping technoloy on customer's behavior and evaluation. Under this situation, we tried to analyze the relationships among e-technolgy acceptance and e-shopping sacrifice, e-service quality according to e-product quality, e-shopping value, e-shopping satisfaction, customer's voluntary e-performance under the internet-related shopping circumstance. The following resuls were shown by testing ten hypotheses using LISREL.
First, the e-shopping technology acceptance and e-shopping sacrifice behavior have a strong effect on the e-service quality.
Second, e-shopping sacrifice behavior have a strong effect on the e-shopping value, but e-shopping sacrifice behavior does not have an effect on the e-service quality.
Third, the perceived e-service quality has an effect on the e-shopping value.
Fourth, the perceived e-service quality have an effect on the e-shopping satisfaction, but e-shopping Value does not have an effect on the e-shopping satisfaction.
Fifth, the perceived e-service quality and e-shopping satisfaction have an effect on customer's voluntary e-performance, but e-shopping value does not have an effect on the customer's voluntary e-performance.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 조사방법
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-017332481