메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 - 계획계 대한건축학회 창립60주년기념 학술발표대회논문집 제25권 제1호(건축계획)
발행연도
2005.10
수록면
441 - 444 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In paper summarizes that whether library which become reason modelling actually was planed to intention of original, analyzed library plane figure to element spacer. Objects of library plane analysis are total 85 schools by elementary school 27 schools, middle school 39 schools, high school 19 schools. This paper's Contents are present condition of holding element space, the type of division element space area, library type to present condition of holding element space. That element spaces of school library are learning space, bookshelf, computer space, librarian space, browsing and rest space, the teacher space, audio-visual space, individuation studying and reading space, floor space, management and circle room, reflex room. Element space different area division type was divided in wall style, opening style, semi opening styles, closing style, combining style. As result that divide library space type that follow possession present condition of component part, 12 type appeared L to A.

목차

Abstract
1. 서론
2. 학교도서실 공간배치에 대한 현황파악
3. 학교도서실 공간유형
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-017410035