메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 - 계획계 대한건축학회 2004년도 추계학술발표대회 - 계획계 제24권 제2호
발행연도
2004.10
수록면
403 - 406 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study is to propose architectural design standards of the music suite planning in educational facilities. Learning within the music suite is accomplished by critical listening. The success of the design is measured by how well teachers and students can hear within this special environment. Every aspect of the rehearsal and practice areas must be designed to promote clear hearing. Because of the sheer number of music students and the physical nature of music education, music activities require more room, greater flexibility, and more fresh air than other classrooms. To guarantee that acoustics promote critical listening and effective music education, you must pay close attention to the cubic volume and room shape, location from the view point of educational facilities, layout between the accessory classrooms and music suit, sound isolation between rooms, acoustical treatments to walls and ceilings, properly designed mechanical systems.

목차

Abstract
1. 서론
2. 조사항목 및 대상학교 설정
3. 조사분석
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-017437469