메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 大韓建築學會論文集 計劃系 第23卷 第7號
발행연도
2007.7
수록면
13 - 20 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines how the students evaluate the color of classroom in university after renovation and investigates the color preference of students for the future. This study suggests one of the possible color selection for classrooms. The study was progressed through visiting renovated classrooms and POE(post occupancy evaluation) of the classroom.
The results indicate that most students were satisfied with color of new classrooms. The renovation has increased the level of satisfaction on color and conditions of classroom in comparison with before. The level of satisfaction with the color of the architectural elements is high and the level of satisfaction is affected by color of other elements. The color image was affirmative, light, cheerful, lively, clear, and fresh and it also affected by the combination of elements. These results show the positive effect and insufficiency of color design in renovation. Also it shows that the color combination of architectural elements is one of the most important factors regarding satisfaction and image of classroom.

목차

Abstract
1. 서론
2. 문헌고찰
3. 강의실 색채환경 평가
4. 요약 및 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-016836511