메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제6권 제2호
발행연도
2006.9
수록면
315 - 342 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents the importance of understanding and managing the antecedents and outcomes of customer trust in online business. The main purpose of this study is to conceptualize and integrate the relationship between the antecedents of customer trust and the linking variables of purchase intention and repurchase intention in online business. To achieve this objective, the study tries to review broadly antecedents to customer trust, consequences and moderating variable.
Companies should undertake initiatives to enhance online trust. Click and mortar companies should clearly understand and articulate the key requirements of online trust and identify the common or consistent antecedents across the online customers. Online businesses are encouraged to establish linkage including positive attitude, relationship involvement, customer loyalty in order to foster purchase intention or repurchase intention. Companies are not only required to better delineate the effects that online trust, attitude, involvement, and loyalty have on purchase and repurchase intention but also to capture the interactions between purchase and repurchase intention. The proper management of these relationship concerned with online trust will help clarify the role of internet marketer resulting in increasing sustainable company advantage.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 온라인 신뢰형성
Ⅲ. 신뢰형성 후 매개요인
Ⅳ. 신뢰형성의 결과요인
Ⅴ. 온라인 신뢰 프로세스 모델
Ⅵ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-017448208