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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 논문집 한국철도학회 논문집 제8권 제3호
발행연도
2005.6
수록면
244 - 252 (9page)

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이 논문의 연구 히스토리 (7)

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Accurate and reliable tracking of train is essential for a train control system. The fixed block system which utilizes the track circuit has been used widely for detecting train position. As an alternative, the moving block system has the advantage over the fixed block system since it enables shorter headway and easier maintenance. This paper presents a new technique for the train tracking system which uses radio signal for the train position detection. The proposed algorithm uses the phase difference of arrival of radio signal for the detection of train position. Experimental verification of the algorithm is presented in the paper.

목차

Abstract
1. 서론
2. 기준좌표의 이동
3. 도달 위상차 검출 및 양자화 오차보정 알고리즘
4. 도달 위상차 검출 모의시험
5. 시험장치 구성 및 시험방법
6. 시험결과 및 고찰
7. 결론
참고문헌

참고문헌 (11)

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