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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국철도학회 철도저널 한국철도학회지 제5권 제1호
발행연도
2002.3
수록면
38 - 46 (9page)

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Where the track is continuously welded over the bridge, the longitudinal forces will be distributed interactively between the track and the sub-structure by the rail-bridge interaction mechanism. The ratio between the longitudinal forces transmitted in each elements depends on the magnitude of the ballast resistance and the stiffness of the sub-structures. In this paper, the main factors affect on the longitudinal rail force are discussed and the parametric study for the behavior of CWR(Continuous Welded Rail) track was executed. It is concluded that the horizontal ballast resistance and the stiffness of the bridge sub-structure are the significant parameters affecting the stability of the continuous welded rail track.

목차

Abstract
1. 서론
2. 레일-교량상호작용의 주요 매개변수
3. 해석 프로그램 개발
4. 주행안전성 검토를 위한 매개변수 해석
5. 해석 결과 분석을 통한 주행안전성 검토
6. 결론
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