메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제15집
발행연도
2006.12
수록면
133 - 155 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of social service education is influence students to become social leaders through the educational perspective of the whole person.
The function of social services of a Christian university is different in the religious perspective, although it does not have too many differences from general universities.
The Christian university should be differentiated from general universities because of the philosophy and value of education. So the social service curriculum is very important to realize the education goals of a Christian university.
The purpose of this study is to find ways of developing the curriculum of social service with education principles at the base, as well as collaborating with community agencies.
Research methods used were a review of materials, and a case analysis of Korea Nazarene University. The consequences of this study are the importance of following education principles and to require this curriculum to second year students and to make collaboration easier with community agencies.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법과 결과
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌
Abstract

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-017587773