메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현대영미드라마학회 현대영미드라마 현대영미드라마 제19권 제3호
발행연도
2006.12
수록면
281 - 299 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This essay is a reading of True West as a play of fictive narrative commenting on Shepard’s new style of writing by focusing on the relationship between two distinctive writing styles reflected by two characters in conjunction with geographical images. This analysis suggests a metadramatic reading based on Shepard’s desire to create a new play form in so far as True West addresses the nature of his act of composition. Since Curse of the Starving Class (1976), he has drastically changed his writing style by introducing the realistic tradition to the family trilogy mainly by linking the themes of family and love. In True West, Shepard especially juxtaposes the East or northern California as a space for Austin, “Shepard the legitimate playwright,” with the West as a space for his brother Lee’s “asocial, renegade tendencies.” These two spaces represent the two natures of Shepard as playwright. His desire for “a whole different way of writing,” confessed at an interview, is expressed at the end by the “desert-like landscape” of Austin and Lee as a metaphor for the harmonious equilibrium of Shepard’s two kinds of style: realism and surrealism, order and chaos. True West is a play that involves a significant degree of self-consciousness about the act of writing as a strategy for surviving the difficult climate of the American theatre during the seventies.

목차

Ⅰ. 들어가며
Ⅱ. 공간과 자의식적 글쓰기
Ⅲ. ‘내면의 도서관’과 서부의 환기
Ⅳ. “우린 이제 동업자야”: 사업과 신화의 공존
Ⅴ. 나오며
인용 문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-842-016499417