메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
서울행정학회 한국사회와 행정연구 한국사회와 행정연구 제13권 제4호
발행연도
2003.2
수록면
345 - 366 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The School Management Committee system in Elementary, and Mid-High Schools has been introduced to democratize the school management structure since 1996. But it is doubtful whether the School Management Committees have contributed to the democratization of school managements which had been authoritative by principals. This study is constructing a theoretical model concerning the committee administration, testing the adaptability, analyzing the management, suggesting some policy implications. The model comprised 5 constructs has been accepted statistically important. The most valuable thing found here is the prerequisites for the role execution of committee members. The important content of the prerequisites is to know players' roles, to take active attitudes for the roles, and to coordinate among participants such as teachers, parents, residents, principal, concerned administrative organizations.

목차

Ⅰ. 연구목적
Ⅱ. 학교운영위원회의 역량제고를 위한 이론적 논의
Ⅲ. 조사설계 및 모형의 적합도
Ⅳ. 가설검증 및 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-350-016530823