메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제16권 제1호
발행연도
2007.2
수록면
747 - 755 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
It is a field research for elementary school students' dance activities. It focuses on the processing emphasizing the dance participating experience of children approaching to it with grounded theory. The coding paradigm factors extracted from this research is as follows. Children who participate in dance activities recognize it as a physical play, They are attracted to dance activities. The affecting factors include going to school for 5 days a week, encouraging after-school activities and interest in wellbeing life. Mediating factors include limited recognition on sexes and lack of systematical environment. The strategy for mutual effect includes organic education for physical and emotional activities and connection of education information blogs, Dance education gives the children not only the physical activities such as creative expression, voluntary and positive attitude and interest!! as a leisure activity but also creative and voluntary expression and attitude enabling meaningful play and friendship activities doing the role of overall leisure education.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 초등학교 무용 특기ㆍ적성 교육 활동의 패러다임 요소
Ⅳ. 초등학교 무용 특기ㆍ적성 교육의 상황적 관계와 핵심범주
참고문헌

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-692-016624034