메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국어국문학회 국어국문학 국어국문학 제145호
발행연도
2007.5
수록면
379 - 409 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In the classroom, learners need to be encouraged to participate in and contribute to their learning process itself. Recently, several grammar teaching methods which embody the concept of 'student-centredness' in second language teaching have been suggested. One of them encourages learners to notice grammar and teachers to pay more attention to the consciousness-raising. This is not a totally new method, and language teachers have used it for many years in the presentation stage of the ppp model. Although the orignal ppp model has been criticized for its many shortcomings, various modified versions of the model has been dominant in Korean language teaching, and its shortcomings can be overcome by adding the stages to the model or improving teaching skills. Also, in order to strengthen the student-centredness in language classroom, we need to cultivate noticing and consciousness-raising in various ways. This strategy will help us harmonize old teaching method and new one, and obtain genuine student-centredness in the second language classroom.

목차

1. 머리말
2. ppp모델에서의 한국어 문법 제시 방법과 학습자 중심 수업 방안
3. 주목 및 의식교양 교수법에서의 한국어 문법 제시 방법과 학습자 중심 수업 방안
4. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-810-016695566