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한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2007년 춘계학술대회 논문집 Volume IV
발행연도
2007.6
수록면
1,971 - 1,976 (6page)

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In this paper, a pre/post processor is developed for train shunting impact analysis using a commercial crash analysis software. Using the pre processor KRRI-CrashInput, the engineer who is not an expert in crash analysis can make LS-DYNA input files for train shunting impact analysis easily. The post processor KRRI-CrashOutput will help engineers to check the convergence of the numerical simulation, absorbed energy distributions, coupler force distributions, vehicle acceleration distributions, and coupler force-displacement hysteresis curves. With the KRRI-CrashInput and the KRRI-CrashOutput, we can easily check a train complies with the shunting safety regulation or not.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연결기 충돌 관련 국내 안전기준
3. 연결 충돌해석 전용 전후처리기 개발
4. 결론
References

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