메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 대한건축학회논문집 - 계획계 제20권 제10호
발행연도
2004.10
수록면
23 - 31 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
According to the results from the evaluation, that was enforced by the Academic Affairs of Y University in the year 2002, the satisfaction level of interiors of classrooms appeared to be very low Only 11.6% of the respondents said that they felt comfortable in classroom environment The other 54.8% said that they were unsatisfied with the physical quality of classrooms at school In addition, students demanded a change in such items as lighting, air circulation, room temperature, worn out chairs and desks, and the size of the classrooms It is surprising to see that classrooms that have been built during the evolution of technology have created such a discomfort to students Therefore, creating a comfortable environment for all classrooms throughout the campus by applying a systematic approach that would meet students' needs is the purpose of research The results show that the project of remodeling has improved the quality of classrooms and increased the level of satisfaction on the overall classroom environment

목차

Abstract

1. 서론

2. 문헌 고찰

3. 강의실 리모델링과 개선 효과

4. 결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-014346583