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Classification and Developmental Direction of Domestic Internet Advertising
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국내 인터넷 광고의 유형과 발전방향에 대한 고찰

논문 기본 정보

Type
Academic journal
Author
Journal
Korean Society of Design Science Archives of Design Research Vol.16 No.3 KCI Accredited Journals SCOPUS
Published
2003.9
Pages
241 - 252 (12page)

Usage

cover
📌
Topic
본 연구는 국내 인터넷 광고 유형을 다섯 가지 측면에서 체계적으로 분류하고 발전 방향을 검토하는 것을 목적으로 한다.
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Background
인터넷 광고는 기술적 변화와 소비자 성향에 따라 다양하게 진화하고 있어, 이를 체계적으로 분류하고 발전 방향을 모색할 필요성이 있다.
🔬
Method
연구는 문헌 및 자료를 기반으로 인터넷 광고를 다섯 가지 카테고리로 분류하고 최신 사례를 통해 발전 방향을 분석하였다.
🏆
Result
인터넷 광고는 제작 기술과 표현 기법과 밀접하게 연결되어 있으며, 소비자 상호작용을 강화하는 크리에이티브 측면이 중요하다는 결론을 도출하였다.
Classification and Developmental Direction of Domestic Internet Advertising
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Abstract· Keywords

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Currently while a phase of the Internet as an advertising media is firm, and Internet advertisement utilization of a company rises, and the consumers contact with various Internet advertisements. A lot of Internet advertisements of various forms made with new technology to develop rapidly are executed and will disappear again. Now, It is necessary to classify various types of the Internet advertisement which was made by a sharp environment change, and was tested of the last ten years and to classify expression techniques systematically. At the same time, we have to check a development direction of domestic Internet advertisement and trend. It is a point of time that Internet advertisement must be designed in a macroscopic dimension like the four medium advertisement by an advertisement strategy and an expression strategy.
In this paper, first I classified a type of domestic Internet advertising into marketing, an advertisement purpose, an expression form, manufacture technology, and an expression method systematically in five sides so far. And I tried to consider the form and characteristics. By next time, while examine change of internet marketing paradigm, I checked trend of recently domestic Internet advertising in according to a change of consumer's use tendency and a change of Internet advertisement manufacture technology, and tried to consider the development course in the marketing side, the manufacture technical side, and the creative side. Finally, I wish to propose necessity of expression strategy establishment to promote development of the interactive advertisement technique that considered the creative side in order to raise an effect of Internet advertisement.

AI Summary

Topic

본 연구는 국내 인터넷 광고 유형을 다섯 가지 측면에서 체계적으로 분류하고 발전 방향을 검토하는 것을 목적으로 한다.

Background

인터넷 광고는 기술적 변화와 소비자 성향에 따라 다양하게 진화하고 있어, 이를 체계적으로 분류하고 발전 방향을 모색할 필요성이 있다.

Method

연구는 문헌 및 자료를 기반으로 인터넷 광고를 다섯 가지 카테고리로 분류하고 최신 사례를 통해 발전 방향을 분석하였다.

Result

인터넷 광고는 제작 기술과 표현 기법과 밀접하게 연결되어 있으며, 소비자 상호작용을 강화하는 크리에이티브 측면이 중요하다는 결론을 도출하였다.

주요내용

Contents

(要約)
(Abstract)
1. 서론
2. 인터넷 광고의 개념 및 특성
3. 인터넷 광고의 유형별 분류
4. 최근 인터넷 광고의 발전방향
5. 결론
참고문헌

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