메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제16집
발행연도
2000.8
수록면
213 - 225 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Computers have an impact on almost every aspect of our lives. So education must change with the current of the times. The internet has become one of the most frequently discussed topics nowadays. English education using the internet has excited English language learners and teachers.
The purpose of this study is to discuss how we teach English using the internet. The internet brings a lot of information into the classroom. So if instructors teach English using the internet, teachers and students have a feeling of satisfaction. The internet serves as a teaching tool with which language teachers can develop a variety of teaching methods. Also, as students gain interest in the internet, they will improve their skills in English reading, listening, writing and speaking. Students were divided into two parts, which were low level learners and high level learners. Internet English was taught to each group of learners. The high level learners achieved better marks than the low level learners. But, the low learners developed more interest in English. The internet can play an important role for English learners, and it will without a doubt be essential in facilitating the learning of English.

목차

제1장. 서론
제2장. 본론
제3장. 결론
인용문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-016407022