메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.5 Number.1
발행연도
2005.3
수록면
139 - 172 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to enhance the quality of general English in colleges or universities by developing learner-centered curriculum and instruction based on students' needs. For this purpose, this research was to establish a common core of needs, wants, attitudes and deficient skills among students. Students' reasons for learning English, from study to work purposes, should represent the starting points that determine the language to be taught. Therefore, some kind of basic analysis is always a necessary part of a leaner-centered endeavor and we should constantly ask ourselves 'Who are our students?' The findings showed that general English education should reflect learners' interests and much attention should have been paid to the design of the courses that can prepare learners for their academic studies. Based on the research, it is hoped that learner-centered courses should be available after the first semester even in other colleges or universities to maximize the learners' learning strategies. The paper also includes some discussion of the future English pedagogical implications in developing General English curriculum.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경 및 선행연구
3. 연구방법
4. 연구 결과
5. 결론 및 제언
참고문헌
부록

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-740-014917379