메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제39집
발행연도
2008.2
수록면
95 - 109 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines Faulkner’s use of ambiguity in Absalom, Absalom!. In Absalom, Absalom!, Faulkner foregrounds the problem of epistemology by deliberately creating ambiguities. The novel’s dual focus is the key to Faulkner’s use of ambiguity, On one level, the novel presents Thomas Sutpen’s story. By presenting Sutpen’s design in relation to American historiography and Southern myth, Faulkner questions the validity of these “official versions” of American history. On another level, the novel focuses more on the narrators, Quentin Compson in particular. Through the inevitable failure of the narrators’ attempts to re-construct the Sutpen legend, Faulkner undermines the ability of the human mind to understand any truth and the world. In addition, Faulkner manipulates traditional narratorial conventions in such a way that the reader cannot know with certainty how to read and understand the novel. Through the deliberate creation of these ambiguities in Absalom, Absalom!, Faulkner foregrounds his radical epistemological, and hermeneutical, skepticism.

목차

Ⅰ. Dual Focus and Its Ambiguity
Ⅱ. American Historiography and Southern Mythos: Thomas Sutpen’s Plan
Ⅲ. Faulkner’s Radical Skepticism: Quentin Compson’s Quest
Ⅳ. Conclusion
Works Cited

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-016435739